SākumsNovada pašvaldībaMērsraga novadsMērsraga avīzeIestādesIzglītībaKultūraSportsTūrisms

Aktivitātes Mērsragā

Mērsraga ostas ziņasBiedrības un NVOSludinājumiRakstu arhīvse-pastsFotogalerijas

Videogalerijas

 

 

 

    LV   RU   EN

Mērsrags tiešraidē

 

Ostas ziņas

 

Mērsraga ostā atgriežas modernizētais velkonis HENRIKS

 

Mērsraga ostas pārvaldes stiprākais „darbarīks” - ostas velkonis HENRIKS, kas būvēts tālajā 1964.gadā, bija stipri nolietojies un vairs nespēja tikt galā ar saviem pienākumiem. Tā galvenais dzinējs un kuģa sistēmas bija sliktā tehniskā stāvoklī. Ostas rekonstrukcijas un padziļināšanas dēļ arī tā 601zs jauda bija kļuvusi par mazu, sevišķi darbam ledus apstākļos. Ostas valde lēma, ka esošā dzinēja kapitālais remonts nav saimnieciski izdevīgs, jo rezultāts būs salīdzinoši īslaicīgs, un netiks sasniegts vēlamais rezultāts, t.i., nepalielināsies velkoņa jauda. Tāpēc tika pieņemts lēmums par dīzeļdzinēja, kā arī reduktora un kuģa sistēmu, nomaiņu pret jaunu, modernāku, drošu un salīdzinoši vienkāršu ekspluatācijā, ar ko tiks sasniegts vēlamais velkoņa izmantošanas rezultāts ziemas apstākļos. Pildot valdes lēmumu, pārvaldes darbinieki cītīgi darīja savu darbu – pārvaldnieks izveidoja iepirkuma komisiju, komisija atrada saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu, un rezultātā līgums par modernizācijas darbu veikšanu tika noslēgts ar SIA „Varmaa”. Līguma summa visai iespaidīga – 162’987 lati, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.

Pēc visu „papīru” nokārtošanas HENRIKS pagājušā gada 12.oktobrī pats saviem spēkiem un ar savu komandu devās neierasti tālajā ceļā uz Ventspils ostu, kur nekavējoties sākās tā remontdarbi. Līgums ar SIA „Varmaa” paredzēja darbu uzraudzību no ostas pārvaldes puses, tāpēc no pārvaldes darbiniekiem tika izveidota vesela darba grupa, kas aktīvi piedalījās šī velkoņa pārbūves procesa uzraudzībā. Komandējumos un darba braucienos uz Ventspili visu remonta darbu regulāri brauca pārvaldnieks Jānis Budreika, ostas kapteinis Aivars Ušackis, vecākais kapteinis Aigars Šteinbergs, tehniskais direktors Oskars Veinbergs, vecākais mehāniķis Imants Rožkalns, velkoņa mehāniķis Kaspars Lauris un matrozis Artūrs Grīva. Kaut arī dažādu apstākļu dēļ remonta darbi neveicās tik raiti, ka cerēts, tomēr, lielā mērā pateicoties darba grupas entuziasmam, mūsu „večuks” HENRIKS ir atdzimis jaunā kvalitātē – tā jaunā galvenā dzinēja YANMAR 6AYM-WET nomināla jauda ir 829 zs, kuģis ticis pie jauna reduktora MEKANORD 400 HS, veikti korpusa remontdarbi un jaunu kuģa sistēmu ierīkošana. HENRIKA modernizācijas darbi notika stingrā Latvijas Jūras administrācijas Kuģu tehniskās inspekcijas uzraudzībā, sākot ar tehniskā projekta saskaņošanu un beidzot ar kuģa nodošanu ekspluatācijā, kas pēc rūpīgām pārbaudēm un gaitas izmēģinājumiem notika 20.februārī.

Šobrīd atjaunotais HENRIKS ir atgriezies Mērsragā un ir gatavs darbam vairāk kā jebkad. Ostā strādājošie uzņēmēji var būt pārliecināti, ka viņu kravas tiks droši ievestas un izvestas no ostas arī ledus apstākļos. 

Kā Mērsraga ostas pārvaldnieks izsaku saviem darbiniekiem lielu paldies par veiksmīgo projekta norisi. Vēl gribu pateikt, ka tas bija ļoti sarežģīts un unikāls projekts, un tas ir pa spēkam tikai retajai ostas pārvaldei. Neviena no Latvijas ostām iepriekšējos gados netika modernizējusi velkoni un pārējās Latvijas mazās ostas vēl joprojām strādā ar 30 - 40 gadus veciem velkoņiem, kuriem arī nepieciešama modernizācija.

 

 

 

Mērsraga ostas pārvaldnieks

Jānis Budreika

21.02.2013.

 

 

(C) MĒRSRAGA NOVADA PAŠVALDĪBA, 2013